Másfél évvel azután, hogy a nicaraguai kormány bejelentette, hogy melyik vállalatot választották ki az Atlanti- és a Csendes-óceánt összekötő vízi út megépítésére, a kínai HKND Csoport hétfőn elkezdte az új csatorna építési munkálatait.

A fejlesztés, amely a tervek szerint versenyre kel majd a Panama-csatornával, 268 kilométer hosszú, és 230-518 méter széles lesz. Ezek a méretek adják a Nicaragua-csatorna legnagyobb előnyét a déli „kistestvérével” szemben, ami ugyan csak 79 kilométer hosszú, de a szélessége csupán 90 és 300 méter közötti.

A csatorna látványtervei

A vállalatoknak nagyobb teherhajókra van szükségük, ami azt jelenti, hogy a Panama-csatorna nem fog tudni szolgáltatásokat nyújtani a küszöbön álló nagyobb hajóknak, számoltak be róla nagyobb hajózási vállalatok.

A nicaraguai építkezés várhatóan 50 milliárd dollárba fog kerülni. A projekt keretében a HKND építeni fog egy repülőteret, két kikötőt, számos autópályát, egy tavat, egy szabadkereskedelmi övezetet és egy üdülőt.

Hétfőn a HKND elkezdte azokat az autópályákat építeni, amelyek ahhoz szükségesek, hogy megközelíthetőek legyenek földmunkák helyszínei. A vállalat igazgatója, Wang Cing nyitotta meg a munkálatokat a Dél-Nicaraguában fekvő Rivas megyében.

Nicaragua alelnöke, Moisés Omar Halleslevens kijelentette, hogy Nicaragua célja, hogy a tengereken áthajóztatott áruk öt százalékát „mozgassa”, és megduplázza az ország GDP-jét.

Forrás: teleSUR

Fordította: Latin-Amerika Társaság