Kuba rendelkezik a legnagyobb Oktatásfejlesztési Mutatóval (IDE) Latin-Amerikában és a Karib-térségben, áll az Unesco szombaton kiadott 2013-2014-re vonatkozó világjelentésében.
Az IDE egy összetett mutató, amely lehetővé teszi az oktatási rendszer átfogó értékelését a minőség, a kisgyermekkor, az általános iskolai szint, a fiatal- és felnőttkori írás-olvasás-tudás és a nemek közötti egyenlőség tekintetében.
Az Oktatást Mindenkinek (EFA) jelentésben a kubai IDE 0,983, ami magasabb, mint az Egyesült Államokban.
A „Tanítás és tanulás: A minőségi oktatás megvalósítása mindenki számára” című dokumentum Kubát szintén azok közé az országok közé helyezte, amelyek a legnagyobb haladást érték el az EFA céljainak teljesítésében, noha az már 1999-ben nagymértékben megfelelt ezeknek a mutatóknak.
Az ENSZ Oktatási, Tudományos és Kulturális Szervezete azt mondja, hogy globális szinten Kuba az az ország, amely a Bruttó Hazai Termékének (GDP) legnagyobb részét, 13 százalékot fordítja az oktatásra.
Az Unesco-jelentés célja, hogy értékelje a 2000-ben Dakarban elfogadott, 2015-ig teljesítendő EFA-célok irányába történő haladást. Az elmúlt évtizedben történt előrelépések ellenére világosan látszik, hogy globálisan nem sikerül elérni a célkitűzéseket, úgyhogy az oktatásnak központi helyet kell elfoglalnia a 2015 utáni fejlesztési tervekben, vonja le a következtetést az írás.
Jelenleg még mindig 57 millió gyermek és 69 millió serdülő nem jár iskolába, az írástudatlan felnőttek száma pedig eléri a 774 milliót.
Forrás: Prensa Latina