Laurence Golborne, az állami infrastruktúra-fejlesztésért felelős chilei miniszter néhány napja Kínába és Dél-Koreába utazott, hogy felmérje, a két ázsiai ország hajlandó lenne-e befektetni egy 2 kilométer hosszú chilei híd építésébe. Ez a munka előreláthatólag 740 millió dollárból valósulhatna meg - írja az Infolatam.

Az építmény valószínűleg függőhíd lesz, amely Chile szárazföldi területét a Chacao csatornán keresztül köti össze a Chiloé-szigetekkel. A lakosság örömmel fogadta a híd építésének tervét, a helyiek régóta kérvényezték az átjáró megépítését.

Jelenleg a Chiloé-szigetek és Chile szárazföldi területe közötti forgalom komp segítségével lehetséges, amit azonban nagyban megnehezítenek a kiszámíthatatlan időjárási viszonyok.

Golborne nem egyedül utazott Ázsiába, egy parlamenti képviselőkből, Los Lagos régió kormányzati vezetőiből és tizenhat vállalat képviselőiből álló delegáció kísérte az útjára, hogy minél jobb kapcsolatokat és befektetési lehetőségeket alakítsanak ki. Az utazás során négy kínai és két dél-koreai hidat is meglátogat majd.

A befektetési lehetőségek feltérképezéséhez Pekingben ülnek össze az érdekelt felek – ahol a miniszter a Chilébe való befektetési lehetőségekről tart majd előadást a vállalkozóknak – míg Szöulban a dél-koreai partnerrel zajlanak majd a tárgyalások.

Golborne nem csak a vállalkozókkal egyeztet, hanem Kína kereskedelmi és közlekedési minisztereivel is találkozik majd, koreai részről pedig Joo Sung-ho-val tárgyal majd, aki egy személyben a föld-, közlekedés– és tengerügyi miniszter.

Golborne hozzátette, hogy: ”a kínai és dél-koreai építőipari cégek a világ 45 legjelentősebb vállalati között szerepelnek, és ezek a cégek a projektjeik megvalósítása során nagyban hozzájárulnak a nemzetközi technológiai fejlődéshez.”

Az utunk során lehetőségünk lesz megismerni a kínai és dél-koreai hídépítési technikákat” – tette a hozzá az egyébként hazájában rendkívül népszerű miniszter. A híd építésének ötletét először 2005-ben, Ricardo Lagos (akkori elnök) vetette fel, akkor 650 millió dollárra tervezték a költségvetést, ám egy évvel később a Bachelet-kormány elutasította a tervezetet, ugyanis az akkori számítások szerint a hídépítés költsége 970 millió dollárra rúgott volna.

Írta: Sándor Nóra

Forrás: kitekinto.hu